Obchodní podmínky

VŠEOBECNÉ OBCHODNÍ PODMÍNKY

E-shop: www.lovetoeat.cz

 

1.              Úvodní ustanovení 

1.1.        Tyto všeobecné obchodní podmínky (dále také jako „VOP“) pro e-shop podnikatele-fyzické osoby BcA. Jakuba Kabáta, se sídlem Bechyně, Zářečí 500, PSČ 391 65, IČ: 099 02 350 (dále také jako „Prodávající“), upravují vzájemná práva a povinnosti související se vztahy vznikajícími na základě kupních smluv uzavíraných mezi Prodávajícím a jinou fyzickou nebo právnickou osobou jako kupujícím (dále také jako „Zákazník“) prostřednictvím e-shopu Prodávajícího provozovaného na internetové stránce www.lovetoeat.cz (dále také jako „E-shop“). 

1.2.        Tyto VOP jsou nedílnou součástí každé smlouvy, objednávky nebo jiného právního jednání učiněného Prodávajícím a / nebo Zákazníkem v e‑shopu v rámci právních vztahů specifikovaných v čl. 1.1. těchto VOP. 

1.3.        Tyto VOP se použijí výhradně; jakékoli použití obchodních podmínek Zákazníka pro vztah upravený těmito VOP je vyloučeno, a to i tehdy, provede-li Prodávající dodání objednaného zboží bez jakýchkoli výhrad. Ustanovení § 1751 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů (dále také jako „OZ“) se v rámci smluv a dalších právních jednání dle těchto VOP nepoužije.

 

2.              Sdělení před uzavřením smlouvy, mimosoudní řešení sporů 

2.1.        Informace obsažené v čl. 2.2. až 2.17. těchto VOP jsou v souladu s příslušnými právními předpisy určeny Zákazníkovi – fyzické osobě, která mimo rámec své podnikatelské činnosti nebo mimo rámec samostatného výkonu svého povolání uzavírá smlouvu s Prodávajícím nebo s Prodávajícím jinak jedná.

 2.2.        Identifikační a kontaktní údaje Prodávajícího:

BcA. Jakub Kabát

se sídlem Bechyně, Zářečí 492, PSČ 391 65

IČ: 099 02 350

tel. č.: 607992095

e-mail: lovetoeat@email.cz

 

2.3.        V rámci E-shopu je uvedeno:

-          označení zboží, popis jeho hlavních vlastností a cena zboží (včetně všech daní, poplatků a jiných obdobných peněžitých plnění);

-          informace o způsobu platby;

-          informace o způsobu dodání zboží; 

2.4.        Zákazníkovi mohou být účtovány náklady na dodání zboží. 

2.5.        Práva vznikající z vadného plnění, jakož i práva ze záruky za jakost a další podmínky pro uplatňování těchto práv jsou upraveny v čl. 6. až 8. těchto VOP. 

2.6.        Náklady na využití prostředků komunikace na dálku (např. internetové připojení, telefon) se řídí podmínkami poskytovatelů takových prostředků příslušného Zákazníka; Prodávající neúčtuje žádné dodatečné náklady na využití prostředků komunikace na dálku. 

2.7.        Zákazník má právo odstoupit od smlouvy uzavřené s Prodávajícím ve lhůtě 90 dnů ode dne uzavření smlouvy nebo požadovat přiměřené snížení ceny zboží, a to v případě, že právo Zákazníka bylo dotčeno nekalou obchodní praktikou ve smyslu zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů. Toto právo Zákazník nemá, prokáže-li Prodávající, že je to s ohledem na povahu a závažnost nekalé obchodní praktiky nepřiměřené. 

2.8.        Zákazník má právo odstoupit od smlouvy uzavřené s Prodávajícím nebo požadovat přiměřenou slevu z ceny zboží, pokud Prodávající nevyřídí reklamaci ve lhůtě uvedené v čl. 8.2. těchto VOP. 

2.9.        Zákazník má právo odstoupit od smlouvy uzavřené s Prodávajícím, je-li Prodávající v prodlení s dodáním zboží, nesplní-li Prodávající svoji povinnost dodat zboží ani v dodatečné přiměřené lhůtě, kterou mu Zákazník poskytl. Zákazník může od smlouvy odstoupit bez dodatečné lhůty jen v případě, že Prodávající odmítl plnit nebo je plnění v určeném čase nezbytné s ohledem na okolnosti při uzavření smlouvy anebo Zákazník sdělil Prodávajícímu před uzavřením smlouvy, že je dodání zboží v určitý čas nezbytné. 

2.10.     Zákazník má právo odstoupit od smlouvy uzavřené s Prodávajícím bez udání důvodu ve lhůtě 14 dnů

a)              ode dne, kdy Zákazník nebo jím určená třetí osoba (jiná než smluvní přepravce Prodávajícího) převezme zboží,

b)             ode dne, kdy Zákazník nebo jím určená třetí osoba (jiná než smluvní přepravce Prodávajícího) převezme poslední kus zboží, objedná-li Zákazník v rámci jedné objednávky více kusů zboží, které jsou dodávány samostatně,

c)              ode dne, kdy Zákazník nebo jím určená třetí osoba (jiná než smluvní přepravce Prodávajícího) převezme poslední položku nebo část dodávky zboží sestávajícího z několika položek nebo částí,

d)             ode dne, kdy Zákazník nebo jím určená třetí osoba (jiná než smluvní přepravce Prodávajícího) převezme první dodávku zboží, je-li ve smlouvě ujednána pravidelná dodávka zboží po ujednanou dobu.

Odstoupení od smlouvy je ze strany Zákazníka učiněno včas, pokud Zákazník odešle oznámení o odstoupení od smlouvy před uplynutím výše uvedené lhůty. 

2.11.     Zákazník uplatní své právo odstoupit od smlouvy jednostranným oznámením zaslaným Prodávajícímu na kontaktní údaje uvedené v čl. 2.2. těchto VOP. Zákazník je pro odstoupení od smlouvy rovněž oprávněn využít vzorový formulář, který je přílohou těchto VOP. Bez ohledu na uvedené může Zákazník odstoupit od smlouvy jakýmkoliv jednoznačným prohlášením učiněným vůči Prodávajícímu. Prodávající potvrdí Zákazníkovi, že z jeho strany došlo k odstoupení od smlouvy, formou e-mailové zprávy doručené na e-mailovou adresu Zákazníka uvedenou v objednávce zboží. 

2.12.     V případě, že Zákazník odstoupil od smlouvy, je povinen vrátit Prodávajícímu zpět zboží dodané na základě smlouvy, od které Zákazník odstoupil, a to nejpozději do 14 dnů ode dne odstoupení od smlouvy. V případě odstoupení od smlouvy je Zákazník povinen vrátit Prodávajícímu zboží včetně příslušenství a dokumentace, čisté a nepoškozené ve stavu, ve kterém mu bylo dodáno. 

2.13.     Pokud Zákazník odstoupí od smlouvy, vrátí Prodávající Zákazníkovi bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů od odstoupení od smlouvy, všechny platby, které od Zákazníka obdržel včetně nákladů na dodání zboží, a to stejným způsobem, jakým Zákazník platby provedl. Jiným způsobem mohou být platby vráceny pouze v případě, že s tím Zákazník výslovně souhlasí. Jestliže Zákazník při dodání zboží zvolil jiný než nejlevnější způsob dodání zboží, který Prodávající nabízí, vrátí Prodávající Zákazníkovi po odstoupení od smlouvy náklady na dodání zboží ve výši odpovídající nejlevnějšímu nabízenému způsobu dodání [A1] zboží. Platby budou Zákazníkovi vráceny až po obdržení vráceného zboží nebo poté, co Prodávajícímu prokáže, že zboží odeslal. 

2.14.     V případě odstoupení od smlouvy nese Zákazník náklady spojené s vrácením zboží Prodávajícímu. 

2.15.     Zákazník odpovídá Prodávajícímu pouze za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto zbožím jiným způsobem, než který je nutný k obeznámení se s povahou a vlastnostmi zboží, včetně jeho funkčnosti. 

2.16.     Zákazník není oprávněn odstoupit od smlouvy

a)              o dodávce zboží vyrobeného podle požadavků Zákazníka nebo přizpůsobeného jeho osobním potřebám,

b)             o dodávce zboží, které podléhá rychlé zkáze nebo zboží s krátkou dobou spotřeby, jakož i zboží, které bylo po dodání vzhledem ke své povaze nenávratně smíseno s jiným zbožím,

c)              o dodávce zboží v zapečetěném obalu, které z důvodu ochrany zdraví nebo z hygienických důvodů není vhodné vrátit poté, co jej spotřebitel porušil, 

2.17.     Prodávající tímto poučuje Zákazníka, že spotřebitelské spory vyplývající ze smluvních vztahů uzavřených s Prodávajícím nebo s nimi jinak související je jakožto subjekt mimosoudního řešení spotřebitelských sporů příslušná řešit Česká obchodní inspekce. Internetová adresa subjektu pro mimosoudní řešení spotřebitelských sporů je https://www.coi.cz/. Zákazník může pro mimosoudní řešení spotřebitelského sporu ze smlouvy uzavřené v rámci e-shopu využít rovněž platformu pro řešení sporů online zřízenou Evropskou komisí na adrese: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.

 

3.              Rozhodné právo, jazyk 

3.1.        Smluvní či jiné vztahy upravené těmito VOP se stejně jako tyto VOP řídí českým právním řádem s vyloučením Úmluvy OSN o smlouvách o mezinárodní koupi zboží (Vídeňská úmluva). 

3.2.        Jazykem smluvních či jiných vztahů vznikajících mezi Prodávajícím a Zákazníkem v rámci těchto VOP je český jazyk. 

 

4.              Informace o zboží, cena zboží, náklady na dodání 

4.1.        Přesná specifikace a popis zboží je uvedena vždy u konkrétního zboží přímo v E-shopu. 

4.2.        Prodávající si vyhrazuje právo omezit maximální počet položek zboží na jednu objednávku. Prodávající si rovněž vyhrazuje právo omezit množství konkrétního zboží, které si může Zákazník prostřednictvím E-shopu objednat. 

4.3.        Všechny ceny zboží v E-shopu jsou uvedeny v českých korunách (Kč/CZK) včetně všech daní, poplatků a jiných obdobných peněžitých plnění. 

 

5.              Dodání zboží a náklady na dodání 

5.1.        Zboží bude Zákazníkovi, který je spotřebitelem, dodáno nejpozději do 30 dní od objednání zboží. 

5.2.        Má-li Prodávající Zákazníkovi, který je spotřebitelem, zboží odeslat, je odevzdáno v okamžiku, kdy ji Zákazníkovi, nebo jím určené osobě předá dopravce. Určil-li však dopravce Zákazník, aniž mu byl Prodávajícím nabídnut, je věc Zákazníkovi odevzdána v okamžiku, kdy ji Prodávající předá tomuto dopravci; práva Zákazníka vůči dopravci tím nejsou dotčena. Odevzdání zboží Zákazníkovi, který je podnikatelem, se řídí zákonnou úpravou. 

5.3.        Náklady na dodání zboží a balné budou Zákazníkovi oznámeny v rámci objednávacího procesu a před odesláním objednávky zboží. 

5.4.        Zákazník je povinen zboží prohlédnout co nejdříve a přesvědčit se o jeho vlastnostech a množství. Bez ohledu na způsob dodání zboží je Zákazník povinen při převzetí zboží zkontrolovat stav zboží, zejména neporušenost obalů zboží. V případě, že Zákazník při kontrole stavu zboží zjistí jakoukoliv nesrovnalost, oznámí ji Prodávajícímu nebo přepravci. Zákazník, který je podnikatelem, je povinen pořídit o nesrovnalostech zjištěných při kontrole zboží fotodokumentaci. Pokud je Zákazník spotřebitelem, je pořízení fotodokumentace nesrovnalostí zjištěných při kontrole zboží doporučeno. Pokud je obal zboží porušen způsobem svědčícím o neoprávněném vniknutí do objednaného zboží, je Zákazník oprávněn odmítnout převzít objednané zboží a tuto skutečnost sdělit Prodávajícímu nebo přepravci. Další práva a povinnosti Zákazníků plynoucích z příslušných právních předpisů tím nejsou dotčena.

 

6.              Vady zboží 

6.1.        Ustanovení čl. 6.2. až 6.5. se uplatní pouze v případě Zákazníka, který je spotřebitelem. 

6.2.        Prodávající Zákazníkovi odpovídá za to, že objednané zboží nemá při dodání vady, tedy že zboží je dodáno v ujednaném množství, jakosti a provedení a není-li tak ujednáno, pak v jakosti a provedení vhodném pro účel zboží patrný ze smlouvy uzavřené mezi Prodávajícím a Zákazníkem, jinak pro účel obvyklý.  

6.3.        Zákazníkovi, který je spotřebitelem, Prodávající dále odpovídá za to, že:

a)              zboží odpovídá ujednanému popisu, druhu a množství, jakož i jakosti, funkčnosti, kompatibilitě, interoperabilitě a jiným ujednaným vlastnostem,

b)             je zboží vhodné k účelu, pro který Zákazník zboží požaduje a s nímž Prodávající souhlasil,

c)              je zboží vhodné k účelu k němuž se zboží tohoto druhu obvykle používá, i s ohledem na práva třetích osob, právní předpisy, technické normy nebo kodexy chování daného odvětví, není-li technických norem,

d)             zboží množstvím, jakostí a dalšími vlastnostmi, včetně životnosti, funkčnosti, kompatibility a bezpečnosti, odpovídá obvyklým vlastnostem zboží téhož druhu, které může Zákazník rozumně očekávat, i s ohledem na veřejná prohlášení učiněná Prodávajícím nebo jinou osobou v témže smluvním řetězci, zejména reklamou nebo označením; Prodávající není vázán veřejným prohlášením prokáže-li, že si ho nebyla vědom, nebo že bylo v době uzavření smlouvy upraveno alespoň srovnatelným způsobem, jakým bylo učiněno, anebo že na rozhodnutí o koupi nemohlo mít vliv,

e)              zboží odpovídá jakostí nebo provedením vzorku nebo předloze, které Prodávající Zákazníkovi poskytl před uzavřením smlouvy.

 

Čl. 6.3. písm. d) až g) těchto VOP se nepoužije v případě, že Prodávající před uzavřením smlouvy zvlášť upozornil, že se některá vlastnost zboží liší a Zákazník s tím při uzavírání smlouvy výslovně souhlasil. 

6.4.        Prodávající negarantuje kompatibilitu zboží s jinými součástmi, které nebyly Prodávajícím nebo výrobcem zboží schváleny, ledaže byla kompatibilita předem výslovně mezi Prodávajícím a Zákazníkem potvrzena. 

6.5.        Zákazník je oprávněn vytknout vady zboží, které se na zboží projeví do dvou let od převzetí zboží Zákazníkem. Projeví-li se vada v průběhu jednoho roku od dodání zboží, má se za to, že zboží bylo vadné již při jeho převzetí Zákazníkem, který je spotřebitelem, ledaže to povaha zboží nebo vady vylučuje. Tato doba neběží po dobu, po kterou Zákazník nemůže zboží užívat, v případě, že vadu vytkl oprávněně. Při koupi použitého zboží je Zákazník oprávněn vytknout vady, které se na zboží projeví do jednoho roku od převzetí zboží Zákazníkem. 

6.6.        Vadné plnění ve vztazích se Zákazníkem, který je podnikatelem, se řídí zákonem.

 

7.              Práva z vadného plnění 

7.1.        Pokud má zboží při jeho převzetí Zákazníkem, který je spotřebitelem vady, či v případě, že se vady zboží projeví v době dvou let, resp. u použitého zboží do jednoho roku, od jeho převzetí Zákazníkem, náleží Zákazníkovi práva plynoucí z vadného plnění. 

7.2.        Zákazník, který je spotřebitelem, může Prodávajícího požádat o písemné potvrzení o rozsahu a době trvání jeho práv z vadného plnění. 

7.3.        Vada zboží představuje podstatné porušení smlouvy v případě, že Prodávající již při uzavření smlouvy věděl nebo musel vědět, že by Zákazník smlouvu neuzavřel, pokud by danou vadu zboží předvídal. V ostatních případech se má za to, že vada nepředstavuje podstatné porušení smlouvy. 

7.4.        Zákazník, který je spotřebitelem, je bez ohledu na to, zda vada zboží představuje podstatné či nepodstatné porušení smlouvy, oprávněn podle své volby požadovat dodání nového zboží bez vad nebo opravu zboží, ledaže je Zákazníkem zvolený způsob odstranění vady nemožný nebo ve srovnání s druhým způsobem odstranění vady nepřiměřeně nákladný; to se posoudí  zejména s ohledem na význam vady, hodnotu, kterou by zboží mělo bez vady, a to, zda může být druhým způsobem vada odstraněna bez značných obtíží pro Zákazníka. Prodávající může odmítnout dodání nového zboží bez vad i opravu zboží, je-li to nemožné nebo nepřiměřeně nákladné zejména s ohledem na význam vady a hodnotu, kterou by zboží mělo bez vady. 

7.5.        Ve vztahu k Zákazníkovi, který je spotřebitelem, Prodávající dodá nové zboží bez vad nebo opraví zboží v přiměřené době po vytknutí vady zboží Zákazníkem, a to tak, aby Zákazníkovi nezpůsobil značné obtíže, přičemž Prodávající zohlední povahu zboží a účel, pro který Zákazník zboží koupil. V případě, že Zákazník, který je spotřebitelem, požaduje dodání nového zboží bez vad nebo opravu zboží, převezme Prodávající zboží na své náklady. Vyžaduje-li to demontáž zboží, jehož montáž byla provedena v souladu s povahou a účelem zboží předtím, než se vada projevila, Prodávající provede demontáž vadného zboží a montáž opraveného nebo nového zboží, anebo uhradí náklady s tím spojené. 

7.6.        Zákazník, který je spotřebitelem, může požadovat přiměřenou slevu nebo odstoupit od smlouvy, pokud 

a)              Prodávající vadu odmítl odstranit nebo ji neodstranil v souladu s čl. 7.5. těchto VOP,

b)             se vada projeví opakovaně,

c)              je vada podstatným porušením smlouvy, nebo

d)             je z prohlášení Prodávajícího nebo z okolností zjevné, že vada nebude odstraněna v přiměřené době nebo bez značných obtíží pro Zákazníka.

 

Přiměřená sleva se určí jako rozdíl mezi hodnotou zboží bez vady a vadného zboží, které Zákazník obdržel. Zákazník, který je spotřebitelem, nemůže odstoupit od smlouvy, je-li vada zboží nevýznamná.

 

8.              Vyřízení reklamace 

8.1.        Prodávající předá/zašle Zákazníkovi písemné potvrzení o přijetí reklamace. Toto potvrzení bude obsahovat zejména:

a)              datum, kdy Zákazník vadu zboží reklamoval,

b)             specifikaci reklamované vady zboží (co je obsahem reklamace),

c)              jaké konkrétní právo z vadného plnění Zákazník uplatňuje (jaký způsob vyřízení reklamace Zákazník požaduje); v případě že Zákazník současně s uplatněním reklamace právo z vadného plnění nezvolí, bude tato informace Zákazníkovi potvrzena ze strany Prodávajícího následně,

d)             kontaktní údaje Zákazníka,

e)              adresu na kterou bude zboží po vyřízení reklamace zasláno, liší-li se od doručovací adresy Zákazníka uvedené při reklamaci,

f)              případně další informace o stavu reklamovaného zboží (např. jiné než reklamované vady, zjevné mechanické poškození zboží, případně jiné skutečnosti vylučující práva Zákazníka z vadného plnění). 

8.2.        Pokud je Zákazník spotřebitelem, vyřídí Prodávající reklamaci, včetně případného odstranění vady, bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne reklamace zboží Zákazníkem, pokud se Prodávající se Zákazníkem, který je spotřebitelem, nedohodne na delší lhůtě. 

8.3.        O vyřízení reklamace bude Zákazník vyrozuměn prostřednictvím kontaktních údajů uvedených v potvrzení o uplatnění reklamace, přičemž Prodávající v rámci informace o způsobu vyřízení reklamace Zákazníka současně vyzve k převzetí zboží s ohledem na způsob předání zboží po vyřízení reklamace zpět Zákazníkovi dle volby Zákazníka ve smyslu čl. 8.1. písm. e) těchto VOP. 

8.4.        Po vyřízení reklamace předá Prodávající Zákazníkovi písemné potvrzení o vyřízení reklamace, které bude obsahovat:

a)              datum vyřízení reklamace,

b)             způsob vyřízení reklamace,

c)              dobu vyřízení reklamace,

d)             v případě opravy zboží potvrzení o provedení opravy a o době jejího trvání,

e)              v případě zamítnutí reklamace písemné odůvodnění zamítnutí reklamace. 

8.5.        V případě, že reklamace bude uznaná jako oprávněná, vzniká Zákazníkovi, který je spotřebitelem, právo na náhradu účelně vynaložených nákladů, které Zákazník vynaložil v souvislosti s uplatněním reklamace, a to maximálně ve výši nezbytně nutné k uplatnění reklamace s ohledem na povahu a vlastnosti reklamovaného zboží. Zákazník je oprávněn požádat o úhradu účelně vynaložených nákladů bez zbytečného odkladu po vyřízení reklamace, nejpozději však do 1 měsíce od uplynutí lhůty pro reklamaci zboží.

 

9.              Závěrečná ustanovení 

9.1.        Stane-li se některé ustanovení těchto VOP neplatným a/nebo neúčinným, nemá to za následek neplatnost a/nebo neúčinnost celých VOP. 

9.2.        Prodávající si vyhrazuje právo kdykoliv změnit tyto VOP. Vztahy mezi Prodávajícím a Zákazníkem se řídí těmito VOP účinnými v době vzniku předmětného vztahu. 

9.3.        Tyto VOP nabývají platnosti a účinnosti 18.11.2023.

 

Formulář odstoupení od kupní smlouvy